Search and book


Transfers

Book your transfer from the airport to the hotel o viceversa with Canarias.com. Our company offers private transfers across the island of Tenerife with a maximum comfort and safety. Choose any pick-up and drop-off points, be it a hotel, private address, airport or office. Or just enjoy a trip to any place of interest or a beautiful cormer of the island.

Request Transfer

Flights

Consult our low-cost offers for flights to any world destination. Compare thousands of airlines and choose the best tariff to book your ticket online.

Book flights
Cruises

If you are looking for a cruise for your next holidays, contact us and we will offer you the best packages of the most varied destinations in Europe and the rest of the world. Discover new cities and countries every day enjoying the confort of a luxury hotel wherever you are.

Book cruises
Ferrys

Do you need to travel between the Canary Islands and you wish to bring your car? The best solution is to use the ferry, this will allow you to travel with a maximum comfort and take all the luggage you need. Whether you take a cabin or a seat, you will allways get your online ticket at the best price and in a matter of minutes.

Buy Tickets

Catedral de San Cristóbal de La Laguna

Catedral de San Cristóbal de La Laguna

La catedral de San Cristóbal de La Laguna se podría decir que es la cara de la ciudad. Esta construcción neoclásica se inspira en su homóloga de Pamplona. Destaca en el panorama nacional por ser la única de España, y una de las únicas en el todo el mundo, construida en hormigón.

Esta catedral ha sufrido constantes restauraciones y remodelaciones para resistir el paso del tiempo. En 1511 existía una ermita, incluso hay algunos indicios de que con anterioridad ya pudo ser una necrópolis guanche. En 1515 la ermita se convirtió en parroquia, pero no fue hasta que se produzco la división del obispado de Canarias en dos diócesis, cuando se convierte en catedral. Hay que recordar que hasta esta fecha la jurisdicción eclesiástica de las islas era la Catedral de Santa Ana en Las Palmas de Gran Canaria.

En su interior destaca el púlpito de mármol italiano de Carrara, el retablo de Mazuelos, un pedazo de manto de San Fernando y un hueso de Santiago el menor, entre otras reliquias. Finalmente, en 1983 se declara esta construcción como monumento histórico-artístico nacional.

Entre todos los actos que se celebran, es de vital importancia para los laguneros la procesión del Santísimo Cristo de La Laguna, que tiene lugar durante la Semana Santa. Concretamente el Domingo de Ramos la imagen se acerca al público para el besapiés, mientras que el Viernes Santa, en lo que se conoce como “La Madrugada” el Cristo es paseado por el casco histórico, en una noche que se vuelve mágica, bajo el murmullo del paso y a la luz de las velas.

How to arrive

From
To

Map